Személyiségfejlesztés és konfliktuskezelés a mindennapokban

A konfliktuskezelés fontos készség a munkahelyi és a magánéleti kapcsolatokban. Ez a képzés segít a konfliktusok hatékony kezelésében és a jobb kapcsolatok kialakításában.

A képzés adatai

Megnevezés: Személyiségfejlesztés és konfliktuskezelés a mindennapokban

Kategória: Önfejlesztés

Óraszám: 30 óra

Megszerezhető végzettség: Tanúsítvány

Sensor Design Kft.

Hívjon minket közvetlenül, vagy küldjön e-mailt!

Telefonszám
+36 20-391-7277
+36 20-275-0428
E-mail
sensordesignkft@gmail.com
info@sensordesign.hu

A képzés célja

A képzés célja, hogy segítséget nyújtson a résztvevők számára személyiségük és fejlesztendő területeik felismerésében, iránymutatást adjon a fejlesztendő területek fejlesztésére, megoldási terv készítésére. További cél a konfliktus fogalmának megismertetése, a helyzetfelismerési technikák elsajátíttatása és a konfliktusok hatékony kezelési módszereinek átadása, elsajátíttatása.

A képzés jellege

A képzésben részt vevő személyes jelenlétét vagy interaktív és távolléti kapcsolattal megvalósuló jelenlétet igénylő csoportos képzés.

A képzés célcsoportjai

A képzés elsődleges célcsoportját a humán közszolgáltatásban dolgozók alkotják. 

A képzés tartalma

Személyiségfejlesztés
  • A személyiség fogalma
  • Személyiség-tipológiák
  • Az „ÉN” tudat és a személyiség összefüggései
  • A személyiség kialakulásának tényezői
  • A személyiség fejlődését veszélyeztető tényezők
  • A reális énkép kialakítása
  • Tulajdonságok feltérképezése
  • Képességek feltérképezése
  • Erősségek feltérképezése 
  • Fejlesztendő területek
  • A megfelelő önértékelés kialakítása a reális énkép és az énideál megfogalmazásával és összeegyeztetésével
  • Egyéni akciótervek megfogalmazása 
Konfliktuskezelés a mindennapokban
  • A konfliktus fogalma, okai
  • A konfliktushelyzet
  • A konfliktus folyamata
  • A konfliktust befolyásoló tényezők
  • Az észlelés hibái a konfliktus során
  • A konfliktusok megoldása
  • A konfliktuskezelési stratégiák (Thomas – Killmann modell):
  • A versengés
  • Az alkalmazkodás
  • Az elkerülés
  • A problémamegoldás
  • A kompromisszumkeresés
  • Az eredményes konfliktuskezelés előfeltételei
  • Konfliktusok kezelése csoportban
  • Munkahelyi és munkahelyen kívüli konfliktus szituációk – megfigyelés, gyakorlás
  • Adott munkahelyi, munkahelyen kívüli probléma, konfliktus bemutatása 
  • Konfliktuskezelési módok
  • Egyéni konfliktuskezelési stílus azonosítása