Személyiségfejlesztés és konfliktuskezelés a mindennapokban
A konfliktuskezelés fontos készség a munkahelyi és a magánéleti kapcsolatokban. Ez a képzés segít a konfliktusok hatékony kezelésében és a jobb kapcsolatok kialakításában.
A képzés adatai
Megnevezés: Személyiségfejlesztés és konfliktuskezelés a mindennapokban
Kategória: Önfejlesztés
Óraszám: 30 óra
Megszerezhető végzettség: Tanúsítvány
Sensor Design Kft.
Hívjon minket közvetlenül, vagy küldjön e-mailt!
Telefonszám
+36 20-275-0428
info@sensordesign.hu
A képzés célja
A képzés célja, hogy segítséget nyújtson a résztvevők számára személyiségük és fejlesztendő területeik felismerésében, iránymutatást adjon a fejlesztendő területek fejlesztésére, megoldási terv készítésére. További cél a konfliktus fogalmának megismertetése, a helyzetfelismerési technikák elsajátíttatása és a konfliktusok hatékony kezelési módszereinek átadása, elsajátíttatása.
A képzés jellege
A képzésben részt vevő személyes jelenlétét vagy interaktív és távolléti kapcsolattal megvalósuló jelenlétet igénylő csoportos képzés.
A képzés célcsoportjai
A képzés elsődleges célcsoportját a humán közszolgáltatásban dolgozók alkotják.
A képzés tartalma
Személyiségfejlesztés
- A személyiség fogalma
- Személyiség-tipológiák
- Az „ÉN” tudat és a személyiség összefüggései
- A személyiség kialakulásának tényezői
- A személyiség fejlődését veszélyeztető tényezők
- A reális énkép kialakítása
- Tulajdonságok feltérképezése
- Képességek feltérképezése
- Erősségek feltérképezése
- Fejlesztendő területek
- A megfelelő önértékelés kialakítása a reális énkép és az énideál megfogalmazásával és összeegyeztetésével
- Egyéni akciótervek megfogalmazása
Konfliktuskezelés a mindennapokban
- A konfliktus fogalma, okai
- A konfliktushelyzet
- A konfliktus folyamata
- A konfliktust befolyásoló tényezők
- Az észlelés hibái a konfliktus során
- A konfliktusok megoldása
- A konfliktuskezelési stratégiák (Thomas – Killmann modell):
- A versengés
- Az alkalmazkodás
- Az elkerülés
- A problémamegoldás
- A kompromisszumkeresés
- Az eredményes konfliktuskezelés előfeltételei
- Konfliktusok kezelése csoportban
- Munkahelyi és munkahelyen kívüli konfliktus szituációk – megfigyelés, gyakorlás
- Adott munkahelyi, munkahelyen kívüli probléma, konfliktus bemutatása
- Konfliktuskezelési módok
- Egyéni konfliktuskezelési stílus azonosítása